Hírlevél




Joomla : Budapest Journey

Utazási szerződés

Amely létrejött     LeZora Utazási Iroda Kft. (Székhely:  1195 Budapest, Üllői út 283. Tel/Fax: +36-1-720-3647  ) - Cégjegyzékszám: Cg.01-09-964355  - Eng.szám: U-001284  - Adóig. szám: 23409709-2-43, Vagyoni biztosíték: QBE Insurance (Europe) Limited

valamint

SZERZŐDŐ FÉL NEVE: …………..…………………………………………………………………………………

útlevélszáma: …….…………………………………………………………….          szül. dátum:……………………….

Lakcíme: ………………………………………………………………………..         telefonszáma: ……………………..

E-mail címe: …………………………………………………………………………………………………………….           

között, a következő szolgáltatásra, az alábbi feltételek szerint:

Utasok útlevélszerinti neve, útlevélszáma, születési dátuma, lakcíme:

1. ………………………………………………………………………………………………………………..………..

2. ………………………………………….....………………………………...............………....……………………….

3. ………………………………………….....…………… …………………...............……....………………………….

4. ………………………………………………………………………………………………………………..………..

5. ………………………………………….....………………………………...............………....……………………….

6. ………………………………………….....…………… …………………...............……....………………………….

Időpont: ……………………………………………………………...............……....…………………………………..           

Pozíciószám: ………………………………………………………...............……....…………………………………...

Program megnevezése:  …………………………………………………………………..…………………………….

Megjegyzés/  Szobatípus:……………………………………………………..………………………………………….

Útlemondási biztosítást:       kérek                 nem kérek

 

Az Áfatörvény 206.§ alapján az Ügyfél köteles nyilatkozni az alábbiakról (kérjük a megfelelőt megjelölni)

[_] a szolgáltatást nem adóalanyként, vagy nem adóalanyi minőségben (azaz utasként) veszi igénybe,

[_] adóalanyként saját nevében és javára, tehát végső felhasználóként (azaz utasként) veszi igénybe,

[_] adóalanyként saját nevében, de más javára (azaz nem utasként, hanem továbbértékesítőként) veszi igénybe.

 

1., Az Utazási iroda által szervezett külföldi utazásokra a Polgári Törvénykönyv 415-516. § rendelkezései, valamint a utazási 281/2008(XI.28) Korm.rendelet rendelkezései,illetőleg a jelen szerződési feltételekben foglaltak az irányadóak. Ugyanezek a szerződési feltételek alkalmazandóak abban az esetben is, ha a szerződés tárgyát kizárólag szállásszolgáltatás, vagy utazási csomagnak nem minősülő szolgáltatás képezi.

2., Az utas utazását írásban az Utazási irodanál, és valamennyi, az Utazási iroda utazásait értékesítő (utazást szervező vagy közvetítő) utazási irodában lefoglalhatja. Az utazási szerződés érvényesen létrejön az utas részéről jelen utazási szerződés aláírásával és az előleg megfizetésével, – jogi személy esetén az utazás írásos megrendelésével – valamint az Utazási iroda írásos visszaigazolásával.

2.a) Ha nem az utas személyesen, hanem javára 3. személy foglalja le az utat, az utazási iroda nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e az utast. A 3. személyt az utas képviselőjének kell tekinteni. Ez esetben az utazási szerződés szerint az utazás megkezdéséig az utast terhelő kötelezettségek az utas javára szerződést kötő 3. személyt terhelik, ide nem értve azokat a kötelezettségeket, melyek természetüknél fogva csak személyesen az utast érinthetik (pl. védőoltás).

2.b) A katalógusban található információk, a visszaigazolás tartalma és az általános utazási feltételek az utazási szerződés tartalmát képezik. A szállodai kategóriát az adott ország besorolása szerint kell értelmezni. Az Utazási iroda csak azt szavatolja, hogy az adott szálloda az adott országban valóban olyan kategória besorolású-e, mint amit meghirdetett. Az Utazási iroda tájékoztatja a szerződő felet arról, ha az adott ország és a magyar komfortfokozatra vonatkozó szabályok között eltérés van, valamint arról, hogy ilyen esetben az adott szálloda komfortfokozata a magyar komfortfokozatra vonatkozó szabályok szerint milyen komfortfokozatnak felel meg. Az Utazási iroda erre való tekintettel nem vállal felelősséget olyan, a fenti tájékoztatást követően bejelentett szavatossági vagy egyéb igényért, hogy az adott szálloda besorolása, más hasonló besorolású szálloda (ugyanabban, vagy másik országban) színvonalának megfelel-e.

2.c) Ha az Utazási iroda a jelentkezést helyhiány vagy más ok miatt csak feltételesen fogadja el, az utazási szerződés csak akkor jön létre, ha az Utazási iroda az utast a jelentkezés feltétel nélküli elfogadásáról értesíti. Ezen értesítésig az utas jelentkezését az Utazási iroda bármikor visszavonhatja és a befizetett előleget visszafizeti. A szerződő fél a jelentkezés feltétel nélküli elfogadásáról szóló értesítésig a szerződéstől elállhat, ebben az esetben az Utazási iroda a befizetett előleget visszafizeti.

3., Az Utazási iroda a katalógusban található, az utas által lefoglalt utazásról szóló leírásban, valamint az utazás visszaigazolásában, vagy a díj megfizetéséről kiállított számlában felsorolt szolgáltatásokat köteles személyesen vagy közreműködő/i/ útján teljesíteni. Jogosult azonban az előzőekben felsorolt okiratokban körülírt szállodai, közlekedési, vendéglátási vagy egyéb utazási szolgáltatásoknak minőségben teljesen megfelelő szolgáltatást nyújtani az említett szállodától, közlekedési eszköztől, vendéglátótól különböző szolgáltató útján is (helyettesítő szolgáltatás).

4., Ha a katalógus leírása fakultatív programok igénybevételére is lehetőséget ad, ezeket az Utazási iroda közreműködője útján csak akkor köteles nyújtani, ha a fakultatív szolgáltatás teljesítési helyén a teljesítés feltételei adottak (pl. kirándulás esetén a jelentkezők megfelelő létszáma). A katalógusban található ún. fakultatív programok, szolgáltatások tájékoztató jellegűek, azok megrendelésére az utazás helyszínén van lehetőség.

5.a) Szerződő felek rögzítik, hogy amennyiben az Utazási iroda a repülőjegyet nem az utazási csomag részeként értékesíti, hanem az Utazási iroda az Utas által kiválasztott légitársaság jegyét ügynöki értékesítés keretében eljárva értékesíti, az Utazási iroda a menetrend esetleges, a légitársaság által történő megváltoztatásáért, illetőleg késedelemért felelősséget nem vállal, tekintettel arra, hogy a jogviszony a légitársaság és az Utas között jön létre, így a légitársaság nem minősül az Utazási iroda közreműködőjének. Ebben az esetben a légitársaság felelősségére a 2005. évi VII. törvénnyel kihirdetett 1999. évi montreali nemzetközi egyezmény 19. cikkében, valamint a 261/2004. sz. EK rendeletben foglalt rendelkezések az irányadók. A repülőjárat kiesése, vagy technikai okokból történő kimaradása esetén a légitársaság kötelessége az utasok szállításáról gondoskodni. Amennyiben az utas érvényes menetjeggyel rendelkezik s ennek ellenére a légitársaság a járatot túltölti, vagy bármilyen más okból az utas elszállítását nem a megadottak szerint teljesíti, úgy a teljes felelősség a légitársaságot terheli, így a kártérítési igényt is oda kell benyújtani. A légitársaságok felelősségét az 1936. évi XXVIII. Tv. által kihirdetett, és az 1964. évi 19 tvr. valamint a 2005. évi XXXIV. Tv. Által kiegészített 1929. évi varsói nemzetközi egyezmény és a 2005. évi VII. tv által kihirdetett 1999. évi montreali nemzetközi egyezmény szabályozza. E szabályokról az utas kívánságára az utazási iroda köteles tájékoztatást adni.

5.b) Amennyiben az Utazási iroda a repülőjegyet az utazási csomag részeként, bizományosi értékesítés keretében értékesíti, az Utazási irodat a menetrend esetleges, a légitársaság által történő megváltoztatásáért, illetőleg késedelme esetén a 281/2008. XI. 28. Kormányrendeletben meghatározottak szerint terheli a felelősség.

5.c) A repülőutakkal kapcsolatosan az utas tudomásul veszi, hogy a repülőtársaságok utazási feltételei az Atlasszal kötött utazási feltételek részeivé válnak. Az Utazási iroda vállalja, hogy az Utas ez irányú kérésére teljes körű tájékoztatást nyújt a repülőtársaságok utazási feltételeiről. Amennyiben a légitársasági szabályok miatt a jegykiállítási kötelezettség az utazás megkezdése előtt, de a lemondási határidőkön kívül, korábban esedékes, és a jegy vissza nem téríthető, úgy az utas tudomásul veszi, hogy repülőjegy biztosítás megkötése kifejezetten ajánlott. Előre nem közölt közbeeső leszállásra, repülőgép vagy repülőtársaság cserére sor kerülhet. Névcserére viszont nem kerülhet sor. Névváltoztatás esetén a foglalás új foglalásnak minősül, így az ár is változhat. Az útipoggyász súlya max. 20 kg lehet, a túlsúlyért az utasnak a repülőtársaság tarifái szerint különdíjat kell fizetni.

5.d.) Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a repülőjegy kiállítás a légitársasági szabályok szerint történik, mely jóval megelőzi az indulási időpontok dátumait ezért a jegykiállítást követően lemondás esetén a repülőjegy árának visszatérítésére nincs lehetőség, kivéve ha az adott légitársaság szabályai engedélyezik.

6., Az utazási szerződés eltérő kikötése hiányában az utas az utazási szerződés megkötésekor a r. díj 40%-nak megfelelő foglalót köteles fizetni. Az utas a részvételi díjat az utazási szerződésben rögzített határidőben, eltérő megállapodás hiányában legkésőbb az utazás megkezdése előtt 30 nappal köteles külön felhívás nélkül teljesíteni. Ez a határidő változhat, ha az utazásszervezőnek a külföldi közreműködővel kötött szerződése ennél szigorúbb rendelkezéseket állapit meg. Az utazás megkezdését megelőző 30 napon belüli foglalás esetében a teljes részvételi díj a foglalással és szerződéskötéssel egyidejűleg esedékes. Átutalás esetén a fizetés azon a napon tekinthető teljesítettnek, amikor a jóváírás az Utazási iroda bankszámláján megtörtént.

7., Fizetési határidő elmulasztása esetén az Utazási iroda jogosult a szerződéstől elállni, az utas pedig köteles az Utazási iroda költségeit megtéríteni. Az utazási szerződés megszűnik, ha az utas a részvételi díjat esedékességkor nem fizeti meg. Ebben az esetben az utas köteles az Utazási iroda költségeit megtéríteni 281/2008. XI. 28. Kormányrendeletben szerint.

8., A részvételi díj megfizetésekor az utazási iroda köteles tájékoztatni az utast, az utazáson való részvételhez szükséges iratok átadásáról. Az utazási iroda az utazásra jogosító okmányokat legkésőbb a hátralék megfizetésével egyidejűleg, charterjárat esetén az utazás megkezdésekor köteles az utasnak átadni.

9., Az utas jogosult az utazási szerződésben lekötött utazásban való részvétel jogát 3. személy részére engedményezni. Az utas köteles erről az utazási irodát haladéktalanul tájékoztatni. Az engedmény feltétele az, hogy a 3. személy vállalja az utazási szerződésből eredő még esedékes kötelezettségek teljesítését és megfizesse az utazási irodának az engedményezés költségeit.

9.a) Az utazási iroda köteles a 3. pontban írt szolgáltatások és részvételi díj bármilyen megváltoztatásáról az utast haladéktalanul írásban értesíteni. Szerződő felek rögzítik, hogy a 3. pontban írt szolgáltatások és a részvételi díj bármilyen megváltoztatása az utazási szerződés módosításának minősül, erre való tekintettel csak írásban tekinthető érvényesnek, mely során a módosító okiratot mindkét fél jóváhagyólag aláírja. Amennyiben az utas az Utazási iroda által javasolt módosításokkal nem ért egyet, az utas egyoldalú írásbeli nyilatkozatával a szerződéstől elállhat. A nyilatkozat a kézbesítéssel tekinthető joghatályosnak. Ebben az esetben az utas követelheti az általa befizetett részvételi díj teljes összegét, valamint annak az elállási nyilatkozat hatályosulásától a visszafizetés napjáig járó, az 281/2008.(XI.28.) Korm. rendeletben meghatározott mértékű késedelmi kamatát, kivéve, amennyiben a részvételi díj emelésére a 9.b) pont alapján került sor.

9.b) Az Utazási iroda jogosult a részvételi díjat az utazási szerződés megkötését követően a jogszabályban előírt esetekben és mértékben (díjszabás, hatósági ár, adók, illetékek, valamint deviza forintárfolyam változása), az indulást megelőző 20. napig felemelni. Az Utazási iroda köteles a díjemelés mértékét és indokát az utassal írásban közölni.

10., Az utas az utazási szerződéstől az utazás megkezdése előtt bármikor elállhat, azonban ha ezt 60 napon belül de 35 napon kívül teszi köteles a teljes részvételi díj 10%-át bánatpénzként megfizetni. Az utas elállására a 281/20086/XI..28.) Korm.rendelet szabályai az irányadók.

10.a) Ha az utas saját érdekkörében felmerült okból eláll az utazástól, illetve ha az elállási jogát az utazás megkezdése előtti 35. napon belül gyakorolja, az Utazási iroda költségeit köteles az alábbiak szerint megtéríteni:

35 – 20. napig a részvételi díj 40%-a,

19 – 14. napig a részvételi díj 70%-a,

14 – 0. napig a részvételi díj 100%-a,

10.b) Az utas az utazási szerződés nem lényeges elemeinek módosítását az utazás megkezdéséig bármikor kezdeményezheti, azonban a módosítással kapcsolatos költségeket viselni köteles. A módosítás költségéről az utazási iroda ad felvilágosítást. Az utazási szerződés lényeges feltételeinek (pl. úti cél, időpont) módosítására csak az utas részéről a 10. ill. 10/a. pontban meghatározott költségtérítés mellett történő elállás és új foglalás keretei között van lehetőség. Ha az utas valamely szolgáltatást saját elhatározásából, illetve saját érdekkörében felmerült okból nem vesz igénybe, az Utazási iroda nem köteles erre tekintettel a részvételi díjat leszállítani, ill. visszatéríteni.

10.c) Az utazási szerződéstől való elállást írásban, ajánlott vagy tértivevényes ajánlott levél formájában kell az utazási irodával az utazás részvételi (pozíciószámára) hivatkozással közölni. Az elállási nyilatkozat akkor válik hatályossá, amikor a levélküldeményt a címzett átvette. Elállásnak minősül az is, ha az utas előzetes nyilatkozattétel nélkül nem kezdi meg utazását (no show), ilyen esetben az utazás megkezdésének az időpontja tekintendő az elállási időpontnak.

10.d) Az utazási okmányok (útlevél, vízum) beszerzése az utas feladata. Ha az utas az utazáshoz szükséges hatósági engedélyek hiánya, illetve a hatóság kizáró határozata miatt nem tud elutazni, vagy ha ugyanezen ok miatt az utasnak ugyanazon utazásra jelentkező házastársa, gyermeke, szülője vagy testvére nem tud elutazni és emiatt az utas utazását lemondja, úgy a 10 ill. 10/a) pont szerinti költségeket köteles megfizetni.

11., Az Utazási iroda legkésőbb az utazás megkezdése előtt 20 nappal írásban tett nyilatkozattal elállhat az utazási szerződéstől. Az Utazási iroda elállására egyebekben a 281/2008 (XI.28.) Korm. rendelet szabályai az irányadók.

12., Az Utazási iroda felel a szerződésben vállalt szolgáltatások teljesítéséért. Az utazásszervező felelősségére a PTK-ban és a 281/2008(XI.28.) Korm. Rendeletben foglaltak az irányadók. Ha az utazásszervező a szerződésben vállalt szolgáltatások jelentős részét teljesíteni nem tudja, köteles azokat más megfelelő, hasonló értékű szolgáltatással pótolni. Nem megfelelően teljesített szerződés esetén az Utazási iroda köteles a díjat arányosan leszállítani. Hibás teljesítés esetén az utas szavatossági igényét érvényesítheti. Az utas szavatossági igénye elsősorban kijavítási igény, amelyet az Utazási iroda úgy teljesít, hogy az utas által közölt hibát az utas egyetértésével kijavítják, vagy a hibás szolgáltatás helyett az Utazási iroda azonos vagy magasabb értékű szolgáltatást nyújt. Az utas szavatossági igényeire egyebekben a 281/2008. (XI.28.) Korm. Rendeletben foglaltak az irányadók. Ha az utas a fentiek szerint szavatossági igényt kíván érvényesíteni, kifogását a helyszínen haladéktalanul közölnie kell az Utazási iroda helyi képviselőjével, – annak hiányában – az érintett közreműködővel vagy a közreműködő képviselőjével. A hibáról az utazásszervezőt haladéktalanul tájékoztatni kell. A kifogást teljes terjedelmében jegyzőkönyvbe kell foglalni és a jegyzőkönyv egy példányát az utasnak át kell adni, valamint az ügyben érintett szolgáltatóval, szállodával igazoltatni kell (bélyegző, felelős személy olvasható aláírása, a hiba részletezése, orvoslásának módja). A közlés késedelméből eredő kárért az utas a felelős, és a bizonyítási teher az utasra hárul. A helyszínen nem, vagy csak részben orvosolt kifogásra tekintettel fennálló szavatossági igényt az utas – az utazás tényleges befejezését követő 8 napon belül – köteles az Utazási iroda tudomására hozni. A kifogás késedelmes előterjesztéséből eredő károkért az utas felelősséggel tartozik. A jelen pontban hivatkozott helyszíni jegyzőkönyv, kizárólag az utas panaszának a rögzítésére szolgál, de nem jelenti annak elismerését, és nem tartalmazza az utazási iroda panasszal kapcsolatos állásfoglalását. Az utazási iroda az utas igénybejelentésének kézhezvételét követően köteles a panaszt kivizsgálni, és álláspontjáról az utast értesíteni.

12.a) Az utazásszervező felelősségét a 281/2008 (XI.28.) Korm. Rendelet szabályozza. Az utazásszervező külföldön működő, közreműködőjének magatartásáért csak olyan mértékben felel, amilyen mértékben ezen alvállalkozó, közreműködő (légitársaság, szálloda, stb..) nemzetközi egyezmény (ld. az 5. pontban felsorolt nemzetközi egyezmények és jogszabályhelyek) alapján felelt volna.

13., Az Utazási iroda felel az utazási szerződés nem, vagy hibás teljesítéséből eredő károkért, kivéve, ha a nem, vagy hibás teljesítés sem az Utazási iroda, sem az általa igénybe vett közreműködő magatartására nem vezethető vissza, különösen, ha

a.), a szerződés teljesítésében mutatkozó hiányosságok az utas magatartására vezethetők vissza;

b.), a hibák olyan harmadik személy magatartására vezethetők vissza, aki az utazási szerződésben vállalt szolgáltatások teljesítésével nincs kapcsolatban, és a hibát az Utazási iroda kellő gondossággal sem láthatta előre, illetve azt nem volt képes elhárítani, vagy

c.), vis maior esete következett be. (Ilyennek minősül az olyan szokatlan, előre nem látható körülmény, amely az Utazási iroda akaratán kívül áll, és amelynek következményeit az Utazási iroda a legkörültekintőbb gondosság mellett sem lett volna képes elhárítani.) A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben az utazási iroda és az utas egymással szembeni kártérítési felelősségére vonatkozóan, a 281/2008. (XI.28.) Korm. rendelet és a PTK szabályai az irányadók.

14., Az utas poggyászának őrizetéről, felügyeletéről az utazás során az utas maga gondoskodik, kivéve, ha azt kifejezetten megőrzés céljából az Utazási iroda átvette. Más esetekben a poggyász elvesztését, ill. megsérülését azonnal a fuvarozónál kell bejelenteni, kártérítési igénnyel együtt, valamint jelezni kell az utasbiztosítást megkötő biztosítóval is, ha a biztosítási szerződés a poggyász elvesztésére, megsérülésére is kiterjed.

15., Az utas köteles az utazásra vonatkozó mindenkori előírásokat, jogszabályokat (pl.: útlevél, vám- és devizajogszabályok, egészségügyi elírások, stb.), valamint a fogadó ország törvényeit és tradícióit betartani, illetve tiszteletben tartani. Ezek elmulasztásából, illetve megszegéséből eredő költségek, károk az utast terhelik.

16., Az utas által az utazás során 3. személynek okozott károkért az utas felel.

17., Az utazási iroda köteles az utast megfelelően tájékoztatni az utazási biztosítás megkötésének a lehetőségeiről, és a biztosítási szerződés lényeges tartalmi elemeiről, különösen a biztosítás által fedezett kockázatokról és biztosítási díjakról. A részvételi díj a betegség-, baleset- és poggyászbiztosítási díjat nem tartalmazza, ezek elmulasztása az utas felelőssége.

18., Az útlemondási biztosítás megkötésére az egyedi utazási szerződésben foglaltak az irányadók.

19., Az Utazási iroda által szervezett utazással kapcsolatos minden perben a felek alávetik magukat a Pesti Központi Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességének.

20., Az Utazási iroda MKEH szerinti nyilvántartási száma: R- 1959. Adószáma: 10860032-2-42.

21., A részvételi díjak 200,- Ft-os USD, valamint 280,- Ft-os EURO árfolyamig érvényesek, azzal, hogy az utazási szerződésben meghatározott díjak összegének emelésére az indulást megelőző 20. napon belül sem az egyes szolgáltatókkal kötött szerződésekben szereplő deviza forintárfolyamának időközi változása, sem egyéb ok (pl.: közlekedési költségek nemzetközi egyezményen alapuló díjszabási vagy hatósági árának változása, az egyes szolgáltatásokkal kapcsolatos adó, illeték változása) miatt nem kerülhet sor.

 

Kelt:______________________________________

 

Az utazási szerződést tudomásul vettem és elfogadom:

 

 

 

___________________________________________                         ________________________________________

Utazási iroda Kft 

/